Вибіркові освітні компоненти
підготовки бакалавра
галузі знань 01 Освіта/Педагогіка
спеціальності 014 Середня освіта (Географія)
за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Географія)
2 курс
Зовнішньоекономічна діяльність
Дистанційні методи навчання
Геологічна історія Землі
Квітникарство і фітодизайн
3 курс
Біологія рослин
Біологія тварин
Методика навчання біології та основ здоров’я
Дистанційні методи дослідження в географії
4 курс
Біологія людини
Генетика з основами молекулярної біології
Теорія еволюції з основами адаптогенезу
Цитологія з основами гістології
Методика навчання біології
Курсова робота з методики навчання біології
Дистанційні методи дослідження в географії
Геологічна історія Землі
Вибіркові освітні компоненти
підготовки бакалавра
галузі знань 10 Природничі науки
спеціальності 106 Географія
за освітньо-професійною програмою Географія
2 курс
Дистанційні методи дослідження в географії
Зовнішньоекономічна діяльність
Аналіз діяльності готельного та ресторанного бізнесу
3 курс
Дистанційні методи дослідження в географії
Зовнішньоекономічна діяльність
Аналіз діяльності готельного та ресторанного бізнесу
4 курс
Географія сільського господарства
Дистанційні методи дослідження в географії
Аналіз діяльності готельного та ресторанного бізнесу
Вибіркові освітні компоненти
підготовки магістра
галузі знань 01 Освіта/Педагогіка
спеціальності 014 Середня освіта (Географія)
за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Географія)
Промислові тварини і зоокультура
Тайм менеджмент
Стратегічний менеджмент
Каталог навчальних дисциплін вільного вибору здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня
на 2022-2023 навчальний рік
Назва дисципліни | Палеогеографія |
Ступінь вищої освіти | бакалавр |
Курс | ІІ, ІІІ, ІV |
Семестр | 3,4,5,6,7,8 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4/8 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
106 Географія, для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні практичні завдання, контрольні заходи / демонстрація, робота з наочністю, доповідь |
Форма семестрового контролю | екзамен, залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | – здатність аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах;
– здатність застосовувати знання та вміння з математики, фізики, хімії та інших суміжних наук для вирішення конкретних біологічних завдань; – здатність до критичного осмислення основних теорій, методів та принципів природничих наук. |
Результати навчання | – визначати основні характеристики, процеси, історію і склад ландшафтної оболонки та її складових;
– знати основні закони і положення генетики, теорії еволюції; ˗ – виявляти фактори, що визначають формування ландшафтно-біологічного різноманіття |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Геологічна історія Землі |
Ступінь вищої освіти | бакалавр |
Курс | ІІ, ІV |
Семестр | 3,4,8 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
106 Географія, для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні практичні завдання, контрольні заходи / демонстрація, робота з наочністю, доповідь |
Форма семестрового контролю | залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | – здатність розуміти та пояснювати особливості фізико-географічних об’єктів у геосферах, взаємозв’язки у ландшафтах та біогеоценозах;
– здатність аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах; – здатність до критичного осмислення основних теорій, методів та принципів природничих наук. |
Результати навчання | – вміння пояснювати зміни, які відбуваються у географічному середовищі під впливом природних і антропогенних чинників, формулює наслідки і детермінанти в контексті концепції сталого розвитку людства;
-визначати основні характеристики, процеси, історію і склад ландшафтної оболонки та її складових. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Біогеографія |
Ступінь вищої освіти | бакалавр |
Курс | ІІ, ІІІ, ІV |
Семестр | 3,4,5,6,7,8 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4/8 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота, дискусії, проблемні завдання |
Форма семестрового контролю | екзамен, залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | – здатність розуміти та пояснювати особливості фізико-географічних об’єктів у геосферах, взаємозв’язки у ландшафтах та біогеоценозах;
– розуміння необхідності збереження біорізноманіття, охорони навколишнього середовища та раціонального природокористування; – здатність до критичного осмислення основних теорій, методів та принципів природничих наук. |
Результати навчання | – пояснює просторову географічну організацію географічної оболонки і географічного середовища на глобальному, регіональному і локальному рівнях;
– демонструвати знання закономірностей взаємодії живих організмів клітинної та неклітинної форми між собою, впливу різних чинників на живі організми та їхньої ролі у процесі трансформації речовини і енергії в біосфері; – знати основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі природничих наук. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Географія населення |
Ступінь вищої освіти | бакалавр |
Курс | ІІ, ІІІ |
Семестр | 3,4,5,6 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4/8 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
106 Географія, для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота, дискусії, проблемні завдання |
Форма семестрового контролю | екзамен, залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | – здатність пояснювати закономірності територіальної організації суспільного виробництва, просторових процесів та форм організації життя людей у Світі його регіонах та країнах;
– здатність усвідомлювати сутність взаємозв’язків між природним середовищем та людиною, розуміти та пояснювати стратегію сталого розвитку людства; – застосування знань з теорії, історії та методики суспільної географії як фундаментальної науки, сприяти формуванню у майбутніх фахівців з географії основних понять, категорій, законів і закономірностей територіальної організації суспільства, просторової диференціації природного середовища, населення та його господарської діяльності, розкрити сутність географічних процесів та явищ. |
Результати навчання | – знати та розуміти основні концепції, парадигми, теорії та загальну структуру географічної науки, предмет її дослідження, місце і зв’язки в системі наук, етапи історії розвитку географії;
– розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі природничих наук, що необхідні для аналізу і прийняття рішень в сфері екології, охорони довкілля та оптимального природокористування; – вміння пояснювати зміни, які відбуваються у географічного середовищі під впливом антропогенних і природних чинників, формулює наслідки і детермінанти в контексті концепції сталого розвитку людства; – збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області географічних наук. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Каталог навчальних дисциплін вільного вибору здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня
на 2022-2023 навчальний рік
Назва дисципліни | Організація позакласної та позаурочної наукової роботи з географії |
Ступінь вищої освіти | магістр |
Курс | ІІ |
Семестр | 3 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота, дискусії, проблемні завдання |
Форма семестрового контролю | залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | – оволодіння знаннями та навиками зі складових дисциплін освітології: філософія освіти, історія освіти, освітня політика, освітнє право, управління освітою, економіка освіти, соціологія освіти, культурологія освіти;
– здатність застосовувати знання в освітній професійній діяльності з урахуванням новітніх досягнень педагогіки, психології і географії; – здатність застосовувати сучасні методики та освітні технології в професійній діяльності для забезпечення якості навчально-виховного процесу з географії. |
Результати навчання | – знати особливості розвитку сучасної педагогіки, психології та географічної науки;
– знати і аналізувати основні методи і методики навчання і використовувати їх під час навчальної, наукової та виховної діяльності; – користуватися нормативно-правовими актами та нормативно-технічною документацією у сфері педагогічної та наукової діяльності. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Розвиток географічних ідей |
Ступінь вищої освіти | магістр |
Курс | ІІ |
Семестр | 3 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота/демонстрація, робота з наочністю, доповідь, індивідуальні практичні завдання |
Форма семестрового контролю | залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | – здатність до поглиблення теоретичних та практичних знань у галузі освітніх та географічних наук і на межі предметних галузей;
– здатність аналізувати напрямки розвитку сучасної педагогіки, психології та географії; – здатність застосовувати для формування світоглядної позиції основні сучасні положення географічних наук стосовно структури, розвитку і функціонування основних процесів географічної оболонки. |
Результати навчання | – знати особливості розвитку сучасної педагогіки, психології та географічної науки;
– знати і аналізувати основні методи і методики навчання і використовувати їх під час навчальної, наукової та виховної діяльності; – користуватися нормативно-правовими актами та нормативно-технічною документацією у сфері педагогічної та наукової діяльності. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Шкільна наукова робота з географії |
Ступінь вищої освіти | магістр |
Курс | ІІ |
Семестр | 3 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота |
Форма семестрового контролю | залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | ˗ здатність до поглиблення теоретичних та практичних знань у галузі освітніх та географічних наук і на межі предметних галузей;
˗ здатність використовувати знання й практичні навички в галузі освітніх та географічних наук і на межі предметних галузей для педагогічних, психологічних і географічних досліджень; ˗ здатність застосовувати елементи теоретичного та експериментального дослідження в професійній діяльності. |
Результати навчання | ˗ уміння користуватися інформаційними джерелами та застосовувати їх під час формування наукових та освітніх матеріалів, розробці наукових та освітніх проектів;
˗ – знання основних методів і методик навчання, використання їх під час навчальної, наукової та виховної діяльності. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Географія транспорту |
Ступінь вищої освіти | магістр |
Курс | ІІ |
Семестр | 3 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота |
Форма семестрового контролю | залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | ˗ здатність до поглиблення теоретичних і практичних знань у галузі освітніх та географічних наук і на межі предметних галузей;
˗ здатність вирішувати проблем раціонального перетворення і розвитку природних і господарських комплексів, розміщення населення, оптимізації території і територіального планування. |
Результати навчання | ˗ уміння користуватися інформаційними джерелами та застосовувати їх під час формування наукових та освітніх матеріалів, розробці наукових й освітніх проєктів. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Географічні основи ландшафтного проєктування |
Ступінь вищої освіти | магістр |
Курс | ІІ |
Семестр | 3 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота |
Форма семестрового контролю | залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | ˗ здатність до поглиблення теоретичних та практичних знань у галузі освітніх та географічних наук і на межі предметних галузей;
˗ здатність вирішувати проблем раціонального перетворення і розвитку природних і господарських комплексів, розміщення населення, оптимізації території і територіального планування. |
Результати навчання | ˗ уміння користуватися інформаційними джерелами і застосовувати їх під час формування наукових та освітніх матеріалів, розробці наукових та освітніх проєктів. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |
Назва дисципліни | Навчальний експеримент в системі підготовки вчителя географії |
Ступінь вищої освіти | магістр |
Курс | ІІ |
Семестр | 3 |
Обсяг кредитів ЄКТС | 4 |
Мова викладання | українська |
Кафедра | географії та методики її викладання |
Перелік освітніх програм / спеціальностей, для яких пропонують вивчення навчальної дисципліни | 014 Середня освіта (Географія),
для усіх освітніх програм/спеціальностей |
Форми / методи проведення навчальних занять | лекційні, практичні заняття, самостійна робота |
Форма семестрового контролю | залік |
Перелік компетентностей, які будуть сформовані під час вивчення навчальної дисципліни | ˗ здатність до поглиблення теоретичних і практичних знань у галузі освітніх та географічних наук і на межі предметних галузей;
˗ здатність використовувати знання й практичні навички в галузі освітніх та географічних наук і на межі предметних галузей для педагогічних, психологічних і географічних досліджень; ˗ здатність застосовувати елементи теоретичного та експериментального дослідження в професійній діяльності. |
Результати навчання | ˗ уміння користуватися інформаційними джерелами та застосовувати їх під час формування наукових та освітніх матеріалів, розробці наукових та освітніх проєктів;
˗ уміння аналізувати основні методи і методики навчання і використовувати їх під час навчальної, наукової та виховної діяльності. |
Навчально-методичне та інформаційне забезпечення | https://geo.kpnu.edu.ua/predmety/dystsypliny-vilnoho-vyboru-studenta/ |
Покликання на вебсайт кафедри | https://geo.kpnu.edu.ua/ |